Followers

Wednesday 1 February 2012

Sambung Kontrak, Safee di rancang ke Vise, Brisbane oleh Pelita

Kompas di petik berkata bahawa pengurusan kelab itu akan membawa penyerang Malaysia iaitu Safee Sali ke Vise atau Brisbane. Pengurus umum Pelita  Iwan Budianto menyifatkan program ini untuk mengembangkan karier pemain .Pelita  Jaya juga merancang menghantar jurulatih mereka iaitu Rakhmad Dermawan ke Brazil.


Safee juga memberi salah satu alasan kekal di pelita ialah Pelita Jaya mempunyai perancangan untuk mengembangkan karier beliau. Justeru harapan rakyat untuk melihat penyerang handalan ini beraksi di pentas lebih tinggi mungkin menjadi kenyataan dengan Vise dan Brisbane sendiri di miliki pemilik Pelita Jaya.




artikel penuh:



JAKARTA, KOMPAS.com 01 Februari 2012Pelita Jaya berencana untuk memainkan pemainnya, Safee Sali, ke luar negeri. CS Vise (Belgia) dan Brisbane Roar (Australia) menjadi klub yang direncanakan akan menjadi tempat pelabuhan Safee berikutnya.

Manajer Umum Pelita Jaya, Iwan Budianto, mengatakan, rencana ini merupakan program klub untuk terus fokus mengembangkan karier para pemain dan pelatihnya.

"Kesempatan untuk bermain di level atas merupakan komitmen kami untuk mengembangkan karier pemain," katanya dalam konferensi pers di Apartement Cilandak, Rabu (1/2/2012).

Selain Safee, pelatih Rahmad Darmawan yang baru saja bergabung dengan klub akan diberangkatkan ke Brasil pada jeda kompetisi. Mantan pelatih timnas Indonesia U-23 ini akan terbang ke Negeri Samba tersebut untuk menimba ilmu kepelatihan.

Dua pemain Pelita U-21 akan diberangkatkan ke Belanda. Namun, belum bisa membeberkan kapan dan dimana kedua pemain tersebut akan ditempatkan.


sumber: kompas.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...