Followers

Sunday 26 February 2012

Tersebut sebuah al kisah

Tersebut sebuah hal kisah mengenai seorang individu ini. Dahulunya dia seorang kerani dan agen insurans. Menyedari kesempitan hidupnya dia berazam untuk mengubah nasibnya. Dia menceburi bidang perniagaan ketika negaranya dalam tempoh membangun. Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia nampak di otak, dia berjaya mengembangkan perniagaannya dengan lebih luas.

Setelah bergelar usahawan berjaya, dia melihat industri perjudian di negaranya belum di teroka. Walaupun asalnya negaranya Islam, dia memberi keyakinan kepada pemerintahnya. Si kepala negara itu pun percaya dan yakin dengan keimanan warga rakyat jelatanya. Akhirnya bisnes perjudiannya berjaya di lancarkan. Kini beliau bergelar billionair.

Beliau kemudian berminat dalam bolasepak. Dia membeli sebuah kelab di negara luar yang cukup terkenal. Walaupun kelabnya suam-suam kuku tetapi beliau yakin akan kemampuannya. Kemudian beliau tahu negaranya harus di teroka sekali lagi. Dia menampalkan nama negaranya di jersi kelabnya. Lalu terbelilah hati peminat dengan nama kelab negaranya. Kini kelabnya yang suam-suam kuku di negara popular itu terkenal di negara sendiri, peminat bangga memakai jersi tertera nama negara mereka di kelab itu.

Lalu, terbukalah peluang sekali  lagi untuk beliau memanfaatkan publisiti itu dengan kerjasama negaranya dalam bidang bolasepak. Peminatnya tetap bangga walaupun menumpang tinggal di badan orang lain dan terus menyanjung kemampuan mereka. Akhirnya warga negara mereka makin terlupa dengan kemampuan yang boleh di lakukan mereka dalam sejarah yang di tutup. Kota yang sebesar daerah di tinggal dengan teratak kecil kononnya, adakah itu tinggalnya juga maruah dan kebanggaan yang harus mereka beli??


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...